جهان ساخت شارین

ساخت وبلاگ

در بین بخش های مختلف خانه، از مهم ترین و چشمگیر ترین بخش های آن آشپزخانه می باشد و به نوعی قلب خانه محسوب می شود. بنابراین لازم است که نهایت دقت را به خرج دهیم تا ظاهری زیبا، مدرن، گرم و مهمانپذیر به خود بگیرد. بنابراین آنچه که در طراحی آشپزخانه و زیبایی آن بیشتر تاثیر را دارد ، طراحی کابینت آشپزخانه می باشد.

اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی و یا بازسازی خانه خود گرفته اید، و می خواهید این تغییر به چشم مخاط و مهمانانتان بیاید، از آشپزخانه و تغییر طرح و رنگ کابینت ها استفاده کنید. بیشتر آشپزخانه‌ها کابینت های فرسوده دارند. دسته کابینت ‌ها ممکن است کنده شده باشد. و حتی تعدادی از دسته ها یا دستگیره ها گم شده باشد. لولای بعضی از آن ممکن است خراب شده باشد. خلاصه هر جزئی از کابینت ممکن است بعد از چندین سال خراب شود یا گم شود. بنابراین اولین و بزرگ ترین تغییری که در دکوراسیون آشپزخانه خود می توانید انجام دهید، تغییر کابینت های آشپزخانه خود است. بیشتر اوقات تنها ظاهر بیرونی کابینت‌ها فرسوده می‌شود. مثلا از رنگ و رو می‌رود یا خط و خش برمی‌دارد. درحالی که قسمت داخلی آن سالم و دست نخورده است. برای تغییر ظاهر می‌توانید از الگوهای زیر پیروی کنید:

  • کشیدن روکش مناسب روی سطوح خارجی کابینت ‌ها
  • تغییر درهای کابینت‌
  • کل سطوحی که در دید قرار دارند را عوض کنید. 
جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : کابینت,کابینت آشپزخانه,طراحی کابینت آشپزخانه,مدل کابینت آشپزخانه,کناف کاری,کناف,طراحی کناف,دکوراسیون آشپزخانه,بازسازی آشپزخانه, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 204 تاريخ : 14 / 12 / 1399 ساعت: 0:07

بازسازی خانه و تغییر دکوراسیون آن امروزه از مهم ترین مقوله های زندگی شهر نشینی و مدرن بوده که از ابعاد مختلف در زیبایی منزل حائز اهمیت می باشد. بالا بردن طول عمر بنا، صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز، تغییر دکوراسیون داخلی مطابق با سبک های جدید و... همگی از جمله دلایل اجرای بازسازی ساختمان ها به شمار می روند. از دیگر دلایل بازسازی ساختمان می توان به تغییر فضای داخلی ساختمان از جمله تغییر کابینت آشپزخانه ، تغییر طراحی دیوار و کناف کاری بر روی آن ها،  با توجه به سبک های جدید دکوراسیون داخلی و همچنین خواسته های افراد منزل اشاره نمود. همچنین عدم نیاز به ساخت مجدد ساختمان را نیز می توان یکی دیگر از دلایل بازسازی ساختمان و خانه دانست.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بسیاری از خانواده ها از خانه یا ساختمان خود خسته شوند، نوع معماری و طراحی داخلی آن ها می باشد. تعداد کم اتاق خواب ها، آشپزخانه های قدیمی، سالن های پذیرایی و اتاق نشیمن نامتناسب با نیاز های خانواده، سرویس بهداشتی و حمام با کاشی های قدیمی و نامناسب از جمله این موارد می باشند که شما می توانید با کمک گرفتن از مجموعه شارین و تماس با شماره 91007005_021 تمام این کمبود ها و نقایص را جبران نمایید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : بازسازی ساختمان,بازسازی خانه,بازسازی منزل,کناف کاری,طراحی کناف,کناف,هزینه بازسازی ساختمان,طراحی داخلی, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 236 تاريخ : 14 / 12 / 1399 ساعت: 0:06

طراحی دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهم ترین بخش های ساخت هر واحد مسکونی است. در واقع دکوراسیون داخلی یک هماهنگی بین اجزا داخلی برای جلوه دادن رنگ ها و اثاثیه و... به وجود می آورد که این هماهنگی در اثر دانش و هنر به وجود می آید.

معمولا طراحی و دکوراسیون داخلی خانه تاثیر بسیار زیادی در ارزش گذاری هر واحد مسکونی دارد. بعلاوه دکوراسیون داخلی منزل امروزه تبدیل به یکی از مسائل مهم برای اکثر افراد شده است، اینکه چه ترکیب رنگی در خانه به کار بگیریم و یا از چه سبک طراحی و نورپردازی ها و یا کناف کاری استفاده کنیم همه و همه زیر شاخه های طراحی دکوراسیون حرفه ای منزل است. بنابراین اگر به دنبال تغییر دکوراسیون منزل خود هستید، یا هدفی برای بازسازی خانه یا طراحی داخلی منزل جدید خود دارید، حتما نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی شارین را که به شما در این زمینه کمک می کند فراموش نکنید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : طراحی دکوراسیون,دکوراسیون خانه,دکوراسیون منزل,دکوراسیون داخلی,طراحی دکوراسیون داخلی,کناف کاری,طراحی کناف,کناف, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 179 تاريخ : 14 / 12 / 1399 ساعت: 0:06

استخر ها از مکان هاي تفريحي به شمار مي روند که لحظات خوشي را براي استفاده کنندگان از آن رقم مي زنند. طراحي و ساخت استخر خانگي در محوطه باغ ويلا ها مي تواند بر زيبايي و جذابيت فضاي آن بيفزايد و به علاوه حياط ويلا ها را به فضايي دلچسب براي افراد، به خصوص در فصل گرما تبديل کند. آيا شما نيز در حياط خانه خود فضاي خالي و مناسبي داريد يا اينکه به تازگي ويلايي خريداري کرده‌ايد و قصد داريد تا در حياط آن استخري بسازيد ؟ آيا تا به حال به طور کلي فکر داشتن استخر خانگي از ذهنتان عبور کرده است ؟ در اين مطلب آن چه که در رابطه با طراحي و ساخت استخر ويلايي نياز داريد را به شما خواهيم گفت.

طراحي استخر

طراحي استخر خانگي در باغ ويلا

استخر مهم ترين المان طراحي محوطه است. به طوري که يک فضاي باز و نسبتا بزرگ که داراي پتانسيل هاي فراوان محوطه سازي است را به سختي مي توان بدون استخر تصور کرد. طراحي و ساخت استخر خانگي در باغ ويلا ها ،  هرچند کوچک، کيفيت فضايي و عملکردي محوطه و فضاي بيروني را به طور قابل ملاحظه اي ارتقا داده و باعث به وجود آمدن ظرفيت هاي گذران اوقات فراغت و انجام فعاليت هاي تفريحي و ورزشي و حتي دورهمي ها مي شود.

جهت طراحي استخر، قبل از هرچيز بايد از هزينه ‌هاي طراحي آگاه باشيد چه هزينه‌هاي مستقيم که براي طراحي و ساخت استخر صرف مي‌شوند و چه هزينه‌هاي غير مستقيم که در آينده شامل وقت و ديگر هزينه‌هاي نگهداري و تعميرات مي‌شوند. قطعا ر هر زمينه اي ميزان بودجه و همين طور کيفيت مطلوب شما در طراحي و ساخت ويلا تعيين کننده است. پس ابتدا بايد در مورد بودجه خود فکر کرده تا بتوانيد در مورد استخر مورد نظر خود تصميم گيري کنيد.

ساخت استخر سر پوشيده

 

پس از تصميم گيري در خصوص بودجه خود نکته ديگري بايد در نظر بگيريد، سرپوشيده يا روباز بودن استخر خانه است. استخر هاي سرپوشيده خانگي نسبت به استخرهاي روباز، بهداشتي تر بوده و در عوض شنا کردن در استخرهاي روباز لذت و احساس بهتري خواهد داشت. همچنين، استخرهاي سرپوشيده نسبت به استخرهايي که در فضاي باز ساخته مي شوند، هزينه ساخت و نگهداري به مراتب بالاتري دارند.

استخر هاي طراحي شده براي منازل مسکوني سايزهاي بسيار متفاوتي دارند. در طراحي استخر ويلا ، شکل هاي متفاوتي را مي توان به کاربرد که البته فضاي موجود و اندازه اي که خانه دار مي خواهد تعيين کننده خواهد بود. شکل و شمايل استخر هر چيزي مي تواند باشد اما بيشتر مواقع خانه دار ها طرح هاي مستطيلي ساده را انتخاب مي کنند. شکل مستطيلي به اين خاطر محبوب است که هم هزينه ساخت کمتري دارد و هم اينکه فضاي زيادي از حياط اصلي يا حياط خلوت خانه اشغال نمي کند.

استخر ويلا

ساخت استخر ويلايي در خانه و باغ

نکته اي که براي ساخت استخر با آن شروع مي شود، مکان و ابعادي است که حجم استخر و آب داخل آن را مشخص مي کند. در همين ابتدا موضوعي کاربردي را شفاف کنيم، مهمترين مسئله اي که در ساخت استخر ويلا يا استخر باغ بايد در نظر گرفت اين است که حداقل طول استخر بايد 3 برابر قد يک انسان بالغ باشد. با توجه به اين معيار، حداقل ابعاد توصيه شده براي طول استخر 6 متر و براي عرض استخر 4 متر و براي عمق استخر 1 متر در نظر گرفته شده است. به منظور ايجاد آسايش فيزيکي شناگران در داخل استخر به ازاي هر نفر 5 متر مربع مساحت نياز است تا شناگران با يکديگر برخورد نکنند.

استخر باغ

مراحل ساخت استخر خانگي باغ ويلا ، با خاکبرداري و گودبرداري آغاز مي‌شود. سپس ديواره‌ها و کف استخر پس از اينکه بتن‌ريزي شدند و با مصالح مناسب پوشانده شدند، نوبت به قالب‌گيري، آرماتوربندي يا عايق‌بندي کف و ديواره‌هاي استخر مي‌رسد. معمولا بتن و سيمان براي استخرسازي به کار مي‌رود. طراحي استخر، زماني زيباتر مي‌شود که از طرح‌هاي خلاقانه و اشکال هندسي به صورت ترکيبي استفاده گردد.

در ادامه شايد لازم باشد از مصالح مقاوم ديگري براي پوشاندن کف و ديواره‌هاي استخر استفاده شود. معمولا کاشي‌هاي مخصوص استخر در بازار وجود دارند که در رنگ‌هاي مختلف براي اين کار استفاده مي‌شوند. اين کاشي‌ها معمولا سفيد يا آبي هستند.

ساخت و طراحي استخر سر پوشيده در خانه

کلام آخر

اصول طراحي استخر ويلا و خانه اگر به درستي و با دقت نظر زياد انجام شود، مي تواند منجر به فراهم شدن محيطي مناسب و عالي براي استراحت و ورزش گردد. در مقابل عدم رعايت اصول طراحي استخر باغ و استخر خانگي نه تنها از نظر ظاهر و زيبايي نتيجه خوبي نخواهد داشت، بلکه ممکن است خطرناک نيز باشد. از اين رو براي اين کار که نياز به تخصص بالايي دارد مي توانيد از طراحان و متخصصان شرکت جهان ساخت شارين کمک بگيريد. شارين مي تواند با بازسازي خانه شما، طراحي محوطه و طراحي نما ، به ويلا و خانه شما جلوه اي متفاوت ببخشد. براي طراحي و ساخت استخر خانگي ويلا خود با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرماييد.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 415 تاريخ : 10 / 12 / 1399 ساعت: 16:49

تاريخ معماري جهان، از زمان هاي گذشته تا امروز، سبک هاي بسياري به خود ديده است. سبک معماري باهاوس ، جزو پرطرفدارترين و تاثيرگذارترين سبک‌ها در تاريخ معماري محسوب مي‌شود که در ابتدا به عنوان يک مدرسه هنري، با هدف ادغام هنر و صنعت ساخته شده بود، به عنوان يکي از مهم ترين سبک هاي معماري در جهان شناخته شد که داراي ويژگي هاي منحصر به فردي در دوران پس از جنگ جهاني اول بود. مدرسه باهاوس در عمر کوتاه خود توانست به يکي از ماندگارترين سبک هاي معماري تبديل شود و آثار به ياد ماندني از خود بر جاي گذارد. چه چيز باعث محبوبيت اين سبک در دوران پس از جنگ شد؟ با نگاهي به تاريخچه سبک باهاوس و بررسي ويژگي هاي اين سبک، به اين سوال در ادامه اين مقاله پاسخ داده مي‌شود.

تاريخچه سبک باهاوس

واژه باهاوس در زبان آلماني به معناي خانه معماري مي‌باشد. باهاوس در ابتدا يک مدرسه هنري و معماري در آلمان بوده که بعد از جنگ جهاني اول، از سال 1919 تا سال 1933 در زمينه آموزش معماري فعاليت مي‌کرده است. مدرسه باوهاس در 3 شهر آلمان در دوره هاي زماني مختلف فعاليت داشته است. اين مدرسه اولين بار در شهر وايمار به مدت 6 سال به فعاليت پرداخت. بعد از آن در شهر دسائو به مدت 7 سال و در آخر در شهر برلين به مدت 1 سال فعاليت کرد. اولين بنيانگذار اين مدرسه، معمار مطرح آلماني والتر گروپيوس نام داشت. هدف از ساخت اين مدرسه، ايجاد ارتباط بين هنرمندان و صنعتگران و ايجاد فضايي براي آموختن معماري به سبکي جديد و کارا بود. به اعتقاد وي بايد بين هنرمندان و صنعتگران يکپارچگي ايجاد مي‌شد تا بتوان توليد را سريع و راحت تر کرد.

تايخچه سبک باهاوس

جنبش باهاوس

به مرور زمان، آموزه هايي که در اين مدرسه ارائه مي‌شد، خود به يک جنبش هنري تبديل شد. باور اساتيد اين مدارس به گونه اي بود که بايد بتوان از هنر در کنار صنعت بهره برد و با ترکيب اين دو در معماري ، نياز هاي جامعه صنعتي را براورده کرد. در اين مدارس به کارآموزان و شاگردان طراحي بر اساس نياز و عدم استفاده از عناصر بي کاربرد و تزئيني را آموزش مي‌دادند. المان هاي سبک کلاسيک در اين مکتب جايي نداشت. در نتيجه درسي به عنوان تاريخ معماري در اين مدرسه تدريس نمي شد. چراکه آثار هنرمندان گذشته اهميت چنداني نداشته و طراحان و معماران باهاوس همه چيز را براساس نياز هاي جامعه طراحي مي‌کردند.

با پايان جنگ جهاني اول دوره اي جديد در اروپا آغاز شده بود. گروپيوس بر اين باور بود که سبک معماري باهاوس مي‌تواند شکاف بين هنرمندان و صنعتگران را از بين ببرد تا بتواند به نتيجه اي کارکردگرا و به دور از تجملات و تزئينات نزديک شود. هدف اين سبک از بين بردن تعصبات ميان هنرمندان و صنعتگران بود که تا قبل از آن دوره ميان اقشار جامعه وجود داشت. هم چنين ايجاد يک وحدت پايدار براي تلفيق اين دو اين در کنار يکديگر.

ويژگي سبک باهاوس

با توجه به شرايطي که آلمان بعد از جنگ جهاني اول داشت، طراحان اين سبک تمايل داشتند تا با استفاده از اين سبک بتوانند شرايط بهتري براي جامعه فراهم کنند. مهم ترين ويژگي هاي سبک باهاوس ، کارکردگرايي ، ساده گرايي، ارزان بودن و قابليت توليد انبوه مي‌باشد. دور بودن از تجملاتي که کاربردي نداشته و صرفا جنبه تزئيني دارد نيز، در اين سبک از اهميت بالايي برخوردار است.

نماهاي ساده و مينيمال، زيبايي منحصربه فرد خود را در اين سبک به نمايش مي‌گذارد. سقف هاي مسطح، استفاده از خطوط صاف، اشکال ساده و استفاده حداقلي از منحني‌ها در ساختمان هاي اين سبک غير قابل چشم پوشي اند.

سبک معماري باهاوس

باهاوس و مدرنيته

شما مي‌توانيد المان هاي مدرن را به راحتي در اين سبک مشاهده کنيد. در واقع سرچشمه سبک مدرن را مي توان در سبک باهاوس پيدا کرد.

بناهايي که به سبک معماري باهاوس ساخته شده بودند، ساده، بدون پيچيدگي، کنده کاري، انحنا و آرک بودند. مي‌توان به اين صورت بيان کرد که در سبک باهاوس سادگي و عملکردگرايي بيش از هر چيز به چشم مي‌آيد.

رنگ‌ها در اين سبک

رنگ هايي که در اين سبک استفاده مي‌شود، بيش تر تداعي کننده فضاي صنعتي است. استفاده از رنگ هاي سفيد، سياه، خاکستري در اين سبک بيش از رنگ هاي ديگر است.

آثار برجاي مانده از اين سبک

از مهم ترين بناهاي ساخته شده توسط معماران مدرسه باهاوس، مي‌توان به عمارت سامرفيلد و برج تريبيون شيکاگو اشاره کرد. ساختمان مدرسه باهاوس در دسائو که توسط مدير وقت آنجا طراحي شد نيز، يکي ديگر از آثار درخشان اين سبک معماري محسوب مي‌شود.

معماران معروف سبک باهاوس

والتر گروپيوس از مطرح ترين طراحان و معماران سبک باهاوس و هم چنين موسس مدارس باهاوس مي‌باشد. از ديگر معماران برتر اين سبک مي‌توان به لودويگ ميس فن در روهه اشاره کرد. نام او در ليست اولين معماران مدرن نيز مي‌باشد. او هم چنين سومين مدير مدرسه باهاوس نيز بوده است. از آثار مطرح اين معمار مي‌توان به ويلاي توگندات در کشور چک اشاره کرد.

ويژگي سبک باهاوس

در اين مقاله سعي داشتيم تاريخچه سبک معماري باهاوس را توضيح داده و ويژگي هاي اين مکتب را شرح دهيم. با وجود اينکه مرکز هنري باهاوس عمر بلندي نداشت اما تاثيرات عميقي که بر هنر داشت غير قابل کتمان مي‌باشد. همان طور که در بالا اشاره شد، سبک باهاوس با رويکرد و نگاهي که به طراحي داشت، در ايجاد سبک مدرن نقش پررنگي داشته است. تفکرات اين سبک معماري براي هميشه در ذهن معماران مدرن، زنده خواهد ماند.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 210 تاريخ : 10 / 12 / 1399 ساعت: 16:49

نماي ساختمان يکي از اصلي ترين ارکان معماري ساختمان مي باشد. انتخاب متريال مناسب و سبک طراحي براي نماي يک ساختمان بسيار پراهميت مي باشد. قبل از انتخاب سبک طراحي نما ، بايد به اصول طراحي نماي ساختمان توجه کرد. براي طراحي نما بايد به سبک فضاي شهري و همچنين سبک معماري و طراحي داخلي بناي خود توجه کنيد که مطابق با يکديگر بايد انتخاب شوند. سبک هايي که براي طراحي نماي ساختمان ها و آپارتمان ها استفاده مي شوند به صورت زير مي باشند:

انواع سبک هاي طراحي نماي آپارتمان

1. سبک طراحي نماي کلاسيک در ساختمان

معماري سبک کلاسيک بيشتر ما را به ياد معابد يوناني مي اندازد . با نگاهي دقيق به معماري يونان و روم باستان مي توان ويژگي هاي اصلي معماري کلاسيک را دريافت.

اين گونه نماها بخاطر معماري تقريبا پيچيده و مصالح ساختماني گران قيمت مانند سنگ هاي طبيعي مرمر، گرانيت و ترواورتن به گونه ايي در تصور عموم مخصوص ساختمان هاي لوکس و طبقه مرفه جامعه است در صورتي که اين گونه طرح ها در بسياري از ساختمان ها و آپارتمان هاي امروزي کم و بيش استفاده مي شود. اما بايد بپذيريم که اين نماهاي کلاسيک هستند که جلوه شهر را از يکنواختي در مي آورند و به آن تازگي و زيبايي مي دهند.

سبک طراحي نماي آپارتمان

2. سبک طراحي نماي مدرن در ساختمان

معماري مدرن يک سبک جهاني است که با توجه به انقلاب صنعتي و افزايش سرعت ساخت و ساز به وجود آمد و طرفداران زيادي در طي سال هاي متمادي پيدا کرد.

در طراحي نماي آپارتمان به سبک مدرن نيز از اشکال هندسي ساده، خطوط صاف و يا واضح،ترکيب اشکال به صورت نامتقارن، بام هاي مسطح، طرح هاي باز و آشکار استفاده مي شود و ترکيب اين طراحي با متريال مدرن روز مانند شيشه، فلز، بتن و... نمايي مدرن براي شما آشکار مي سازد. در اين سبک استفاده از تزئينات و جزئيات به حداقل مي رسد.

نما سراميکي ساختمان

3. سبک طراحي نماي مينيمال در ساختمان

سبک ساده گرايي يا مينيماليسم نوعي ديگر از طراحي نما مي باشد که در ايران به ندرت ديده مي شود. در اين نوع طراحي نما همانطور که از نامش نيز پيداست اصل در سادگي، نفي هرگونه تزئينات زايد، کاربرد ساده و صريح فرم ها و استفاده از تعداد محدودي از مصالح است.

در اين سبک مصالح به کار رفته معمولا يک يا دو مصالح بوده و بسيار به ندرت تعداد مصالح بيشتر از دو نوع مي شود. در ايران تعداد کمي از اين نوع نماها طراحي و ساخته شده است و انتظار مي رود در آينده تعداد اين گونه نماها بيشتر شده و از تعداد نماهاي با مصالح متعدد و فرم هاي شکسته کاسته شود.

4. سبک طراحي نماي باهاوس در ساختمان

سبک هاي طراحي نما

اين سبک در ابتدا نام يک مدرسه هنري در آلمان بود که بعد از جنگ جهاني اول به قصد ايجاد فضايي براي اتحاد هنرمندان و صنعتگران ساخته شد و بعدها به يک سبک در معماري تبديل شد. در باوهاس معماران ياد مي گرفتند که از عناصري که کاربردي نيستند و صرفا جنبه تزئيني دارند، استفاده نکنند در نتيجه از ويژگي هاي اين سبک مي توان به سادگي و کارکرد گرايي آن اشاره کرد. اين سبک از تزئينات دور است. بام هاي صاف، استفاده از متريال هاي صنعتي مانند فولاد از ديگر ويژگي هاي اين سبک مي باشد.

والتر گروپيوس که بنيان گذار مدرسه هنري باهاوس در آلمان بود، از معماران برجسته اين سبک مي باشد.

انواع سبک نماي ساختمان

5. سبک طراحي نماي رومي در ساختمان

يکي از سبک هاي پر طرفدار براي نماي آپارتمان ، که در ايران نيز بسيار محبوب است، سبک رومي مي باشد. اين سبک جلوه و شکوه بيشتري نسبت به ساير سبک ها داشته و طرح هاي شلوغ پيروي مي کند. استفاده از المان هاي کهن و باستاني مانند مجسمه هاي رومي، کنده کاري، جزئيات چشم گير و ستون هاي تزئيني از ويژگي هاي بارز اين سبک نما مي باشد. در صورتيکه نورپردازي اين ساختمان ها اصولي انجام شده باشد، مي تواند جلوه خود را در شب نيز دوچندان کند.

با توجه به ويژگي هايي که در بالا ذکر کرديم، اين سبک نما براي ساختمان هاي لوکس مي تواند گزينه مناسبي باشد. هرچند در چند سال اخير به علت محبوبيت اين سبک، شاهد همه گير شدن آن هستيم اما اين سبک منتقدان بسياري نيز دارد، افرادي که خواهان استفاده از المان هاي بومي و اقليمي هستند.

سبک هاي طراحي نما

6. سبک طراحي نماي اسلامي در ساختمان

تمام سازه هايي که از سبک نماي اسلامي بهره برده اند، از وحدت و هويت يکساني برخوردار هستند. وحدت جزو بارز ترين خصوصيات اين سبک نما مي باشد. از المان هاي اين سبک نما مي توان به جزئيات تزئيني اشاره کرد. اشکال هندسي، کاشي هاي رنگي چند ضلعي، خطاطي بر روي کاشي ها و آجر جزو اين تزئيات محسوب مي شوند. از اين نما بيشتر براي اماکن مذهبي و سنتي استفاده مي شود.

 

کلام آخر

با توجه به مواردي که گفته شد، براي انتخاب يک سبک نما بايد کاربري ساختمان و بودجه مالي پروژه را در نظر گرفت تا بتوان ساختماني چشمگير را در سطح شهر خلق کرد. يک نماي زيبا معرف يک ساختمان ايده آل است. انتخاب درست سبک نماي ساختمان مي تواند تاثير بسيار زيادي در سطح شهر و در بين افراد داشته باشد.

طراحي نماي ساختمان خود را مي توانيد به تيم حرفه اي شارين آرک بسپاريد. مجموعه شارين آرک  علاوه بر داشتن افراد حرفه اي و با مهارت در اين زمينه حتي مي تواند به بازسازي ساختمان شما نيز بپردازد و ايده هاي جديد و نو را در ساختمان هاي فرسوده قديمي به اجرا در آورد. براي ارتباط با متخصصان و مشاوران شارين آرک مي توانيد با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرماييد.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 181 تاريخ : 10 / 12 / 1399 ساعت: 16:48

سقف ساختمان يکي از اجزاي فضاهاي داخلي ساختمان است که مي توانيد به وسيله آن تغييرات زيادي را در دکوراسيون منزل خود ايجاد کنيد. امروزه در معماري و طراحي داخلي مدرن، سقف کاذب يکي از اين تغييرات جذاب محسوب مي شود که از اهميت بالايي برخوردار است. اين سقف معمولا به عنوان سقف دومي زير سقف اصلي عمل مي‌کند و پوششي براي سقف اصلي است. البته در حال حاضر انواع مختلفي از سقف کاذب در دسترس خريداران بوده و با توجه به کيفيت و نوع طراحي داراي قيمت ‌هاي متفاوتي هستند. در اين مقاله ما نيز قصد داريم انواع سقف هاي کاذب را مورد بررسي قرار دهيم و ويژگي آن ها را براي شما عزيزان شرح دهيم.

ويژگي سقف کاذب

انواع سقف کاذب در طراحي داخلي

همانطور که مي دانيد سقف کاذب تجهيزي است که پايين تر از سقف اصلي قرار گرفته و سبب افزايش زيبايي محيط خانه و محل کار شما مي شود. از زمان پيدايش سقف کاذب زمان زيادي نمي‌گذرد اما اين نوع سقف در حال حاضر جايگاهي مهم در معماري داشته و در بسياري از مناطق جايگزين سقف‌هاي قديمي شده است.

سقف کاذب هاي مدرن امروزه در انواع مختلفي توليد و در خانه ها نصب مي شوند که مي توان آن ها را به صورت زير دسته بندي کرد:

1. سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف از پر کاربرد ترين انواع سقف هاي کاذب در کشور ايران مي باشد. در ساخت سقف کناف ثابت از پنل‌هاي گچي يا سيماني استفاده مي شود و زيرسازي اين سقف از پروفيل‌هاي فولادي سبک است. اين نوع سقف کاذب ويژگي هاي بسيار مثبتي دارند که عبارتند از حمل و نقل آسان آن ها، سرعت بالاي انجام پروژه و نصب سريع و آسنان ها اشاره کرد که در طرح ها و انواع متنوعي قابل اجرا مي باشد و همچنين در برابر آتش مقاومت بالايي از خود نشان مي دهند.

سقف کاذب کناف

2. سقف کاذب رابيتس

سقف کاذب رابيتس، از رايج ترين انواع سقف هاي کاذب مي باشد که نوعي ورق فولادي مشبک است و با استفاده از مفتول يا سيم آرماتوربندي به شبکه اصلي متصل مي شود. ويژگي اين نوع از سقف هاي کاذب اين است که بيشتر ملات هاي مورد استفاده در سقف کاذب، مي تواند به راحتي به آن بچسبد بدون اينکه دچار کوچک ترين ترکي شود.

3. سقف کاذب آکوستيک

سق کاذب رابيتس

سقف کاذب آکوستيک، از انواع سقف هاي کاذب مي باشد که يکي از مهم ترين ويژگي هاي آن اين است که عايق صدا مي باشد و از ورود صدا هاي اضافي از بيرون به داخل جلوگيري مي کند. از اين نوع سقف ها بيشتر در طراحي سالن همايش و سينما استفاده مي شود.

4. سقف کاذب آلومينيومي

سقف کاذب آکوستيک

اين نوع سقف هاي کاذب از پنل هاي آلومينيومي ساخته شده اند و براي نصب آن ها نياز به زيرسازي با پروفيل سازه فولادي است. از ويژگي سقف هاي کاذب آلومينيومي مي توان به استحکام بالا، خاصيت ضد حريق و ضد رطوبت اشاره کرد. در سقف کاذب آلومينيومي تجهيزات مورد استفاده از جنس فولاد گالوانيزه هستند.

5. سقف کاذب چوبي

سقف کاذب آلومينيوم

سقف هاي کاذب چوبي از متريال هاي بسيار محبوب خانه هاي ايرانيان بوده و محبويت بسيار زياد آن به دليل ايجاد گرما و صميميت در فضاي خانه مي باشد. از اين رو براي زيباسازي ساختمان هاي مسکوني و اجراي دکوراسيون داخلي شيک هميشه چوب اولين انتخاب است اما به دليل هزينه بالايي که اين نوع سقف کاذب دارد استفاده از آن در اماکن عمومي رايج نيست.

6. سقف کاذب گريليوم

سقف کاذب چوبي

اين نوع سقف کاذب از انواع سقف هاي دکوراتيو است. سقف گريليوم با نام سقف باز هم شناخته مي شود. سقف کاذب گريليوم معمولا با استفاده از متريال آلومينيوم و يا آلياژهاي ديگر توليد مي‌شود. سقف کاذب گريليوم را توسط مفتول و يا زنجير به قسمت سقف اصلي نصب مي کنند. بعد از اين که سقف نصب مي گردد چيزي که ديده مي شود خانه هاي مربعي شکل هستند که به صورت پيوسته در کنار هم ديگر قرار گرفته اند.

7. سقف کاذب pvc

سقف کاذب گريليوم

نوع ديگر از سقف کاذب که به صورت گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد سقف کاذب پي وي سي است  که زيبايي بي نظيري را به محيط مي بخشد. از ويژگي هاي سقف کاذب pvc مقاومت و استحکام بالاي آن ها مي باشد. همچنين عايق صدا و حرارت بوده در مقابل آب مقاومت دارند. از همين رو در مناطق مرطوب نيز از اين سقف‌ها استفاده مي‌شود. استفاده از سقف کاذب pvc در لابي هتل‌ها و دفاتر تجاري نيز پيشنهاد مي‌شود.

سقف کاذب پي وي سي

کلام آخر

ما در اين مقاله به بررسي انواع سقف کاذب و ويژگي هاي هر کدام از آن ها پرداختيم. همانطور که که در اين مطالب فوق ذکر شد سقف کاذب در انواع فرواناي وجود دارد که ما در اين مقاله به رايج ترين آن ها اشاره کرديم. شما نيز اگر قصد طراحي و اجراي سقف کاذب براي محيط کار و منزل خود داريد مي توانيد به شرکت جهان ساخت شارين مراجعه کرده و يا نمونه عکس ها را در سايت اين شرکت مشاهده نماييد. جهت ثبت سفارش نيز مي توانيد با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرماييد و از مشاوره رايگان اين مجموعه نيز بهره مند شويد.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 218 تاريخ : 10 / 12 / 1399 ساعت: 16:48